Dominic

怀疑我心中的小鹿是不是已经饿死了
Roses and Gold - Robin Jackson

.

存档灵魂:

Roses and Gold
玫瑰和黄金

 

【歌词】

 

Moonshine, oh cover me in moonshine,
and I will fill your cup with sentimental tales of raspberry wine
Cause I've been singing these cowboy tears since we came to an end
and I'm writing snake oil poems and drinking alabast gin
Like a kite in the wind
I'm caught in a spin
I'm out on a limb
月光倾泻, 哦, 忧伤月光融化我
我将伤感故事和美味树莓酒斟满你的杯盏
因爱走到尽头我流浪歌声伴随流泪的音符
我买醉杜松子酒写着爱情伟大的欺人诗歌
我像只断线风筝飘荡天际
天旋地转
孤立无援

 

Sweet dreams oh cover me
in sweet dreams
and I will paint you a story of
roses and gold, and bittersweet things
It's time to say hello to
These lonesome lullabies
and ride into the journey of a new sunrise
And may our river of tears
wash away all our fears
and make it perfectly clear
甜蜜的梦, 哦, 我多想做个甜美的梦
在甜美的梦中
我将重新编织你的故事
玫瑰和黄金, 苦乐参半
是时候互道问候
低吟寂寞摇篮曲
开始各自崭新的旅程
或许我们的泪水河流
会带走我们所有恐惧
让过往一切清澈

 

Sweet pie, oh mama make me
some sweet pie
fill it with whatever makes it better
and will cause my eyes to dry
And I pray to mother mary,
great spirit and the holy fool
That we listen to each other and
take heed of the golden rule
That you do unto me
what I do unto you
and we both see it through
甜甜的馅饼, 噢, 妈妈为我做的甜馅饼
那些记忆中的甜馅饼
填满了一切美好
让我泪眼干涩
我祈祷圣母玛丽
伟大精神和神圣执着
我们倾听彼此
恪守黄金法则
你付出的多少
依据我的付出
我们都已看穿

 

Soft grace, oh cover me in soft grace
and I'll fashion you a cup of forgiveness, gypsum, nettle and lace
Cause the poetry that you've
put inside my heart
rattles like a '57 engine about to start
Like a kite in the wind
I'm caught in a spin
I'm out on a limb
柔软的蕾丝, 哦, 给我温柔的蕾丝
我要用宽恕, 洁白, 荨麻和花边装饰你的杯盏
因为你就是诗歌
流淌在我的心间
像激情的发动机
我像只断线风筝飘荡天际
天旋地转
孤立无援

 

Rain dance oh do a little rain dance
call in the clouds and thunder to
wash away this sorrowful trance
And we'll bath in rose petal fire
while the whill-o-whisps sing
and purify our eyes with water
from the holy spring
大雨倾盆, 哦, 雨你可否再强烈些
乌云密布和电闪雷鸣
冲刷去这悲伤的恍惚
我们将在玫瑰花瓣中浴火重生
伴随着轻声细语
泪水净化我们的眼睛
看见圣洁的春天

And in the days that were old
may the story that's told
be one of Roses and Gold
往事已经随风散去
现在你可听清这故事
又一个玫瑰和黄金


评论

热度(89)